Polityka karmienia piersią. Ideologia, biznes i szemrane interesy

44,90 zł

Aktualnie nie jest dostępny

Numer produktu: PS3005

Polecamy z tej kategorii:

Sprawdź również:


Inspirująca jak "NO LOGO" i poruszająca jak "Fast Food Nation", "Polityka karmienia piersią" ujawnia fundamentalne znaczenie karmienia niemowląt dla zdrowia publicznego w XXI wieku.

Co 30 sekund na świecie umiera dziecko, które zachorowało, ponieważ nie było karmione piersią, lecz otrzymywało z butelki mleko w proszku lub inny produkt, stwarzający ryzyko dla zdrowia.

W swojej świetnie udokumentowanej książce Gabrielle Palmer opisuje wyrafinowane techniki, które stosują wielkie korporacje w celu przekonania rodziców, by odwrócili się od karmienia piersią. Żądza zysku firm produkujących żywność dla niemowląt w sposób systematyczny podważa pewność siebie matek i ich wiarę w zdolność wykarmienia piersią swoich dzieci.

"Polityka karmienia piersią" prezentuje radykalnie nowe spojrzenie na sprawę, która dotyczy nie tylko matek, lecz wszystkich członków naszego społeczeństwa: mężczyzn i kobiet, rodziców i bezdzietnych, starych i młodych.


"Wyobraźmy sobie sytuację, w której międzynarodowa firma doprowadza do powstania pewnego produktu żywnościowego. Produkt ten jest zarazem odżywczym i smacznym pokarmem oraz cudownym lekiem i środkiem, przeciwdziałającym zapadaniu na wiele chorób. Na dodatek generuje prawie zerowe koszty produkcji i może być dostarczany w ilościach dostosowanych do potrzeb konsumentów. Ogłoszenie o takim odkryciu wystrzeliłoby akcje firmy na sam szczyt giełdowych notowań. Odpowiedzialni za wynalazek naukowcy otrzymaliby wszelkie możliwe nagrody, a prestiż i majątek wszystkich osób zaangażowanych w projekt zwiększyłyby się niebotycznie. Kobiety produkują taką właśnie cudowną substancję – mleko z piersi – od samych początków istnienia ludzkiego gatunku. Mimo to stanowią biedniejszą i słabszą połowę ludzkości." (fragment książki)

 

Gabrielle Palmer jest ekspertką żywieniową i działaczką społeczną. W latach 70. pracowała jako doradczyni laktacyjna. Współtworzyła brytyjską organizację Baby Milk Action.

We wczesnych latach 80. w Mozambiku jako wolontariuszka organizowała kampanie społeczne dotyczące karmienia niemowląt, w szczególności zwracające uwagę na nieetyczny marketing żywności dla niemowląt.

 

W latach 90. współprowadziła kurs International Breastfeeding: Practice and Policy w londyńskim Institute of Child Health. Następnie na dwa lata wyjechała do Chin, gdzie współpracowała z kilkoma różnymi organizacjami, zajmującymi się tematyką zdrowia publicznego i rozwoju. Pracowała także dla nowojorskiego UNICEF-u jako urzędniczka do spraw HIV i karmienia niemowląt. W ostatnich latach wykładała również w London School of Hygiene and Tropical Medicine, gdzie sama niegdyś studiowała dietetykę. W 2009 roku przeszła na emeryturę. Jest mamą i babcią.

Tytuł oryginalny: "The Politics of Breastfeeding: When Breasts are Bad for Business"

Tłumaczenie: Anna Rogozińska

Wymiary: 160x240

412 stron

Gwarancja: producenta 12 miesięcy
Oceny

Oceny 0 z 0

Wprowadź ocenę!

Podziel się doświadczeniami dotyczącymi produktu z innymi klientami.